Nightmare

Efter skoletid

Go down

Efter skoletid

Indlæg  Esben on Fre sep 16, 2011 11:49 am

Det var en rigtig lortevejrs dag, og det hele var startet med at den for tiden meget rundforvirrede Esben var kommet for sent i skole, og var mødt ind i gennemblødt tøj, hvor han så havde brugt hvert et sekund der havde været ledigt, på at sidde og tørre på en radiator...
Nu var klokken halv 4, og endelig var skolen slut.. men det pissede stadig ned, så Esben valgte at sætte sig i en sofa i hjørnet af den tomme kantine.. Han ville vente til regnen var stoppet, og så gå hjem derefter.. han orkede simpelthen ikke at blive mere tilsjasket!
Adam havde ikke været i skole, og egentlig overvejede han at tage hen til ham; men naturligvis fandt han alle mulige undskyldninger for ikke at tage derhen.. Det ville være ret pinligt!
Det brune hår strittede som altid op i vejret i små tilfældige totter, mens tøjet bestod af det sædvanelige; G-star jeans, wesc t-shirt og en adidastrøje.. en af de der sorte nogle med skrigfarver i kanterne.. meget populære lige for tiden...
Han havde smækket tasken ned ved siden af sofaen, og lagt sig ned med skoene hvilende ude på armlænet; hvide reebok sko.
Med et dybt suk lukkede han øjnene og lagde sig til rette.. Det hele havde været så hektisk for tiden; alt det med Pernille, og Lars... ja, han havde ikke snakket med Lars siden introturen... det var, ja, hvad? to tre måneder siden..? Han var stadig bitter over det, også selv om han var begyndt at være ret vild med Adam; dette var der dog ikke nogen, der vidste noget om..
Esben

Antal indlæg : 509
Geografisk sted : Sjælland

Vis brugerens profil

Tilbage til toppen Go down

Re: Efter skoletid

Indlæg  Fuffe on Fre sep 16, 2011 12:35 pm

Lars havde brugt de to resterende timer af skolen på, at øve fodbold. Ham og et par af de andre drenge fra skolen var blevet udvalgt til skolernes officielle fodbold turnering og de trænede derfor på livet løs.
Lars brød sig oprigtigt ikke om de fleste af drengene på hans hold, men efter han lærte dem at kende var de egentligt kommet fint ud af det.
Kl. var lidt i 4 da de stoppede træningen og gik ud til omklædningsrummene, hver i ser gik de i bad og gjorde sig anstændige...
Dernæst tilbød et par af drengene Lars, at komme med dem hjem, men Lars afslog pænt.. Han var ikke i humør til selskab i dag. På det sidste havde Lars tanker drejet sig meget om hans forhenværende ven Esben, han savnede deres tider.

Lars så ud mod regnen. Hans mor ville ikke være hjemme før engang i morgen så hvad var meningen egentligt i at komme hjem? Hans lillesøster overnattede alligevel hos deres far.
Lars sukkede og så ned, hans converse sko manglede en opgradering, men han havde ikke pengene til det. Lige siden han var begyndt, at komme sammen med Pernille blev det dyrere og dyrere, at leve.
Dybt optaget af sine egne tanker bevægede Lars sig op i kantinen, desværre for ham var der en anden til stede.. hvilket han ikke havde forventet, derfor kom det for ham som et stort chok da han fandt ud af det. "Yikes!!!" Udbrød Lars og greb sig til brystkassen. Ubevidst havde han søgt mod den selv samme sofa Esben sad i for komfort.. siden regnen ikke så ud til at stoppe snart. Lars spærrede øjnene op: "E-Esben?" Han kunne næsten ikke tro sine egne øjne, den anden havde været som sunket i jorden
En klump formede sig i Lars hals som det gik op for ham den mindre formegentligt stadig var sur på ham, måske burde han bare gå sin vej.. Han ønskede ikke noget ballade og specielt ikke med Esben, Esben var ikke sjov at være uvenner med.

Fuffe

Antal indlæg : 3

Vis brugerens profil

Indlæg  Esben on Fre sep 16, 2011 12:48 pm

Esben, som lå ned på sofaen, hørte lyden af en velkendt stemme. Han åbnede øjnene, rettede blikket mod ham, og med et blik koldere end is, betragtede han sin forhenværende bedste ven, uden at sige så meget sol et eneste ord..
Han var virkelig stadig enormt vred.. Det var et af de store problemer med Esben; han bar nag!
Han gabte for at virke ligeglad, mens armene lagde sig bag nakken på ham selv, for at ligge bedre..
Siden lejerturen, havde Esben undgået den anden... De gik ikke i klasse sammen, så derfor var det ikke svært at undgå hinanden.. Sådan var det jo med parallel klasser...
Et suk lød over hans læber, inden han lukkede øjnene igen...
Men da Lars ikke skred, kunne Esben ikke holde en spydig kommentar tilbage; "Når, er du nu også kommet for at stjæle min hvileplads?" lød det bare koldt, uden at den brunligthårede åbnede øjnene...
Esben

Vis brugerens profil

Indlæg  Fuffe on Fre sep 16, 2011 12:59 pm

Lars kunne mærke en vrede rasere i ham.. Hvor vovede den lille fnatmide! Lars havde absolut ikke stjålet Pernille! Hun var kommet af egen fri vilje og for, at blive...
"Prøv at hør her Esben, jeg har ikke stjålet noget af "dit", Pernille valgte SELV mig, frem for dig!" Hvæsede han.
Lars' overbærenhed var for længst opbrugt med hensyn til den anden.. Han angrede ikke noget længere.
Det kunne da heller ikke være rigtigt Esben opførte sig som om han havde "ret" over hans kæreste? Pernille var trods alt LARS' kæreste og ikke ESBENS. Desværre for Lars havde han brugt de sidste par måneder i anger og mentalt kaos grundet Esben. Lars havde følt han havde svigtet den lille popdreng når det i virkeligheden var stik modsat.

Lars knyttede hidsigt en næve og satte sig på en stol nær gnomen, som lige nu syntes til at være grunden til alt kaos i hans liv:
"Jeg ved ikke hvorfor du stadig bærer nag, men jeg kan jo fortælle dig hun aldrig snakker om dig eller nogensinde har været interesseret i dig, så kunne det ikke ske, det var på tide at komme videre?" Spurgte han bittert. Han kunne på ingen måde genkende den bedsteven han engang så i Esben og nu rendte glasset over. Lars havde ikke mere til overs for Esben udover bitterhed, men bag de hadske følelser gemte der sig en oprigtig tristhed, for Lars savnede den ven Esben engang havde været og håbede inderst inde på at få ham igen.

Fuffe

Antal indlæg : 3

Vis brugerens profil

Indlæg  Esben on Fre sep 16, 2011 10:26 pm

Esben, som i forvejen havde en meget kort lunte, satte sig brat op.
"og du fatter virkelig ikke selv hvorfor jeg synes at du er jordens største svin!?" udbrød han halvråbende.
"Det er sgu da FUCKING ligemeget om hun kunne lide mig tilbage eller ej!! Hele det sidste år har jeg gået og snakket om hende, og du har fucking hele tiden vidst at hun i så lang tid var min verdens omdrejdningspunk!!" råbte han, fortsat i en rasende tone.. Han måtte virkelig lægge bånd på sig selv for ikke at flyve i totterne på den anden.
"At hun så afviser mig; fair, men hvordan i helvede vover du at på noget tidspunkt at have hævdet at vi var venner, når du så bare fucking koldblodigt stjæler hende fra mig, for øjnene af mig!? Sådan en opførsel er fucking ikke okay! Du snakkede ikke engang med mig om det først, og selv da i så er sammen siger du det ikke til mig, men jeg finder fucking først ud af det på lejeren fordi i voldsnavede lige op i ansigtet på mig,
Der til den fest vi stak af for at deltage i!!" Esbens stemme rystede, og man kunne godt blive i tvivl om det var på grund af raseri, eller triste følelser.. I bund og grund kendte Lars ikke Esben særlig godt.. Esben holdt altid sine inderste tanker for sig selv, og ud over Esbens forelskelse i Pernille, anede Lars ikke noget som helst om Esbens følelsesliv.. Esben fortalte stort set aldrig noget om sig selv. Lars havde heller aldrig været hjemme hos Esben, de var altid hos Lars.. Esbens undskyldning havde altid været at der var meget rodet hos ham; selv om der jo altid var pinligt rent... Men Lars vidste ikke engang at den lavere fyrs forældre var skilt..
Ja, kort sagt kendte Lars ikke Esbens sande person. Han kendte kun facaden. Han kendte kun den spydige, overfladiske popdreng som altid skulle spille smart. Esben virkede normalt alt andet end følsom. Det var sådan Lars kendte ham... Når de ind imellem havde skændtes, var det altid fordi Esben virkede så ligeglad med sin omverden, og om at han soffit fortalte om sit privatliv, mens han vidste meget mere om Lars.. Men Esben plejede at feje emnet af banen med "mit liv er fuldkommen normalt.. Så der er ikke noget ved at snakke om det."
Esben

Vis brugerens profil

Indlæg  Sponsored content

Sponsored content

Tilbage til toppen